YANG DIPERTUA
1. Yang Dipertua hendaklah menyediakan 1 (satu)
salinan asal Laporan Lembaga yang ditaip dan bukannya tulisan tangan serta 7 (tujuh)
salinan lain. Yang DiPertua hendaklah memastikan:
- Semua dokumen disusun mengikut aturanya.
- Semua eksibit telah ditandakan dengan sewajarnya.
- Semua saksi-saksi telah menandatangani keterangan mereka.
- Setiap muka surat di dalam Laporan Lembaga termasuk keterangan saksi dan eksibit mestilah ditanda dengan nombor secara berturutan disetiap sebelah kanan setiap muka surat.
AJUTAN/PEGAWAI TADBIR
3. Ajutan / Pegawai Tadbir hendaklah memeriksa salinan asal Laporan Lembaga dan menentukan perkara-perkara berikut:
- Semua arahan, peraturan, prosedur dan peruntukan perundangan telah di patuhi oleh Lembaga.
- Kerapian dan kebersihan Laporan serta ejaan yang betul.
- Susunan salinan asal adalah dalam keadaan yang teratur.
- Semua pembetulan telah ditandatangani oleh Yang DiPertua ataupun oleh saksi- saksi yang berkaitan.
4. Selepas berpuashati dengan keseluruhan penyusunan dan kerapian laporan,
adalah menjadi tugas Ajutan / Pegawai Tadbir selanjutnya menyerahkan laporan kepada Pegawai Memerintah /
Pihak Berkuasa untuk catatan beliau. Laporan Lembaga kepada yang
DiPertua hendaklah menyediakan 7 salinan fotokopi / pendua laporan tersebut termasuk semua eksibit, kembaran dan dokumen
yang berkaitan.
No comments:
Post a Comment